Diskuse, Český Těšín, Tesin24.cz

Tesin24.cz - Diskuse

  hlavní stránka     kontakty
   

Zobrazení diskuse k článku

První dvojjazyčné cedule v Těšíně

Český Těšín (gam) - První cedule s dvojjazyčnými názvy ulic se ve čtvrtek objevily v centru Českého Těšína. Výměna začala na Bezručově ulici. Město nad Olší se tak sta...
zpět na článek

Diskuse byla pozastavena

Příspěvky k článku

Autor: GiGs     Titulek: silesia          22.12.2007

ukonczite wystup a nastup, dwerze se zawirani!!!

Autor: silesia     Titulek: gx          22.12.2007

končím diskuse s idiotem tweho formátu je bezppředmětné mrhání časem S.P. howgh

Autor: GiGs     Titulek: siłęsia          21.12.2007

co "siłęsia", boimy się anschlussu, kompleksik się włączył???

Autor: silesia     Titulek: gx          20.12.2007

biedaczku ? och prostaczku nie... T.W.D.D.

Autor: GiGs     Titulek: silesia          18.12.2007

Co jest silesia - renegacie nadal na siłę, brak argumentów, wypłukałeś się, jak mi przykro, biedaczku!!!!!

Autor: GiGs     Titulek: silesia          16.12.2007

Rozumiem, że z Czechami za Bolka Chrobrego

Autor: silesia     Titulek: gx          16.12.2007

autor článku měl zřejmě na mysli Wielkum POLSKE !!!A ještě něco:KDO SE PŘÍLIŠ UPNE K MINULOSTI PROHRAJE BUDOUCNOST tak uwažaj!!!

Autor: GiGs     Titulek: silesia          15.12.2007

południa Europy

Autor: Ivana     Titulek: To je jasné          15.12.2007

Je to jasné, žijeme v pempku swiata.

Autor: silesia     Titulek: autochtoni          15.12.2007

Neandertalscy łowcy (homo sapiens neandertalis) penetrowali głównie tereny na południu dzisiejszej Polski.

Autor: silesia     Titulek: ornowiec-bezmuzgowiec          15.12.2007

Oferta ofert Józek Szymeczek.

Autor: GiGs     Titulek: ivana          15.12.2007

a co ty tam robisz? skoro na Zaolziu ich pełno, vide - Silesia, no ale kto wie może skorzystam!

Autor: GiGs     Titulek: silesia          15.12.2007

ależ ty jesteś naiwniak, współczucie, właśnie otwieram muzeum etnograficzne, może będziesz u mnie robił za eksponat, potrzebuję aborygena, ale nie z Australii tylko z Zaolzia, czekam tylko na poważne oferty!!!

Autor: silesia     Titulek: gx          14.12.2007

na wjosne napisz pyty kiedy jo ci chce tež p... nic neinapiszseš srabe kdy

Autor: silesia     Titulek: gx          14.12.2007

muwiłem o mózgu ty ...!!!!!!!!!!!!!!!

Autor: Ivana     Titulek: Gigsovi          14.12.2007

Jinak pokud bys chtěl, abych ti zajistila letenku, je třeba tvoje jméno, adresu, číslo pasu - tam není Schengen. A ještě neberou do Austrálie lidi nad 90 kg, aby jim nemuseli platit náklady na nemoci, takže, prosím Tě, dodrž tuto váhu.

Autor: Ivana     Titulek: je mi to líto          14.12.2007

To bys musel za mnou až do Sydney, zajímavý výlet, ne? Proto jsem ti také přála k novému roku. Nějaká mladá aboriginka by nebyla špatná.

Autor: GiGs     Titulek: ivana          14.12.2007

wolę z tobą niż twoim "vedouci", pisz lepiej do mnie po naszymu, na wiosnę mam zamiar odwiedzić Zaolzie, myślę że się zobaczymy!!!

Autor: Ivana     Titulek: O sobě?          14.12.2007

Již nebudu mít čas ti napsat něco o sobě, spíše bys mě v rámci mi zadaného výzkumu zajímal ty. Brzy budu muset odletět zpět do Austrálie, poinformovat své spoluobčany o tom, jaké podmínky místní autochtoni zde mají, údajně mají své školství, kulturní spolky, své zástupce. O tom se nám v divoké australské přírodě ani nezdá, nemáme zatím skoro žádné lidi se středním nebo vysokoškolským vzděláním. Asi s tebou, Gigsi, bude muset navázat kontakt můj vedoucí, takže se uč anglicky, bylo by to pro vás oba zajímavé setkání.

Autor: GiGs     Titulek: silesia          13.12.2007

głodnemu - chleb na myśli!!!

Autor: Ivana     Titulek: fajna laska          13.12.2007

Až na ty roky 1919, 1938, které pořád vzpomínáš.

Autor: GiGs     Titulek: ivana          13.12.2007

dzięki za info, nie do końca wyczerpujące ale zawsze to coś, nie nalegam, fajna laska jesteś????? Może coś więcej o sobie!

Autor: Ivana     Titulek: Z Austrálie          13.12.2007

Milý Gigsi, mě tady poslali za účelem studia středoevropských autochtonů z druhého konce světa. Naučili mě českému jazyku a rozumět po našymu, na studium dalšího jazyka - polštiny, již nebyl čas. S dějinami a událostmi v této části světa se částečně dovídám z internetu a z literatury. A tak si skládám kousek po kousku obraz této oblasti. Kdysi mě tak poslali do Severní Afriky hledat tamější původní obyvatele Berbery, když jsme je našla, zjistila jsem, že se výrazně vzhledově liší od Arabů, Francouzů a Židů, kteří tam žijí. Tady jsem takový vzhledový rozdíl zatím nenašla, nebo jsem dosud nenašla autochtony? Na internetu jsem jako nejvýraznější osobnost zaznamenala nějakého Gigse, to jsi ty, tvoje názory jsou dost originál. Tvoje aboriginka Ivana.

Autor: GiGs     Titulek: ivana          13.12.2007

wyluzuj, ja podzielam twoje obawy, ale obserwuje je z pozycji 700 km, chociaż w miarę dobrze chyba się w nich orientuję, jedno mnie dziwi, czy ciebie trzeba prowokować byś odezwała się po naszemu, a za chwilę przechodzisz na czeski, to głupota, poza, obawa czy może coś jeszcze innego!!!

Autor: GiGs     Titulek: ivana          13.12.2007

http://64.233.183.104/search?q=cache:0UDTPyfUUCkJ:www.naszdziennik.pl/index.php%3Ftyp%3Dmy%26dat%3D20071006%26id%3Dmy13.txt+zbrodnie+czeskie+Stonawa&hl=pl&ct=clnk&cd=3&gl=pl&client=firefox-a

Autor: Ivana     Titulek: Gigsovi          12.12.2007

Víš, myslím si, že Wislok z Polska to vidí správně, že se tady řada lidí obrací stále do minulosti, místo aby připravila jakouž takouž budoucnost.

Autor: Ivana     Titulek: Wislok, Gazeta codzienna          12.12.2007

Wiślok 2007-12-10 21:02:33 ...Kocie ! w Cieszynie wszystko się kończy na gadaniu ( most Francuza nigdy nie powstanie ). Co gorsza twoja propozycja także pozostanie martwa. To przeklęte miasto, gdzie zamiast rozwiązywać realne problemy związane z Schengen wymyśla się Ersatze ( kretyński pomysł z autobusem udającym tramwaj, pusta przez 350 dni w roku niby-oranżeria dizajnu udająca centrum przedsiębiorczości, itp. ) a te Ersatze wymyśla się tylko po to, aby ukrywać BEZRADNOŚĆ wobec współczesności, Cieszyn to tradycja, która niszczy przyszłość. Po obu stronach Olzy dominuje grajdołek, zero myślenia o wspólnym rozwoju miasta, za to kompleksy i jeszcze raz komleksy zaścianka. Nie mieszkam w Cieszynie, ala mam na co dzień okazję obserwować to wszystko. Jeszcze z 10 lat i Skoczów przegoni Cieszyn, Pod względem turystycznym Ustroń i Wisła kładą Cieszyn na łopatki. Na zakupy tylko do Bielska, taniej i lepiej, nikt po 1989 w Cieszynie nie otworzył nowej fabryki, itd. Wielkie ostrzeżenie dla BB, miasto które 100 lat temu było lokalną metropolią skończy jako sypialnia BB i Ostrawy !

Autor: GiGs     Titulek: ivana          12.12.2007

bardzo duże dziury, jak ser szwajcarski, ma ten opis i bez szerokiego kontekstu, suche fakty i nic więcej, nawet o porozumieniu z 5 listopada 1918 r. ani słowa, a o mającym się odbyć plebiscycie, którego CZesi zablokowali też itp, itd, można by mnożyć, no ale wikipedia poza suchymi faktami nie nadaje się na żródło historyczne

Autor: GiGs     Titulek: ivana          12.12.2007

powiedz ivana: po coś lazła na obcą ziemię, chyba że jesteś podszytą autochtonką????

Autor: Ivana     Titulek: jak se válčilo          12.12.2007

http://www.pamatnik.valka.cz/novy/cz/cl_polsko. http://cs.wikipedia.org/wiki/Sedmidenn%C3%AD_v%C3%A1lka

Autor: Ivana     Titulek: Gigs          12.12.2007

Takže vyrovnáno, O:O, lépe než na Bazalech.

Autor: GiGs     Titulek: ivana          12.12.2007

Pamiętamy ofiary czeskich zbrodni - jak te w Orłowej i Stonawie, dostalas jse w dupe

Autor: Ivana     Titulek: Gigs          11.12.2007

Dostal jsi na dupe?

Autor: GiGs     Titulek: czesil          11.12.2007

no właśnie, czesil, niech się wczuwają bracia Czesi, jakby im Pragę podzielono na pół, ciekawe jakby się dzisiaj czuli, we don't forget Stonawa, Orłowa, Bogumina, Karwina, Trzyniec

Autor: GiGs     Titulek: to all          11.12.2007

To już zależy od cieszynioków z obu stron Olzy, ja dla propagowania regionu oddalonego ode mnie o 700 km robię co mogę, ale większa część zależy od was, pozdro dla ivany wzajemne życzenia....

Autor: Wislok     Titulek: Provinciální díra?          11.12.2007

Wiślok 2007-12-09 20:01:13 Jeśli Cieszyn marnuje tak ogromną szansę na pokazanie się w mediach, na promocję, jeśli nie ściąga jak np. Głuchołazy, Świniujście artystów, nie organizuje koncertów, nie robi reklamy, to nie mam złudzeń - po wejściu do Schengen nic się nie zmieni na lepsze - tylko Cieszyn stanie się jeszcze większą prowincjonalną dziurą

Autor: Czesil     Titulek: I co dalej?          11.12.2007

-------------------------------------------------------------------------------- czesil 2007-12-10 19:49:08 Pamiętajmy że nie tylko sam Cieszyn podzielono, ale dokładnie ujmując cały Śląsk Cieszyński!

Autor: Ivana     Titulek: Vzdala jsem to, Gigsi..          11.12.2007

Be happy, I Wish you Merry Christmas and Happy New Year.

Autor: GiGs     Titulek: ivana          11.12.2007

langsam aber sicher, es wird bald Einheit!!

Autor: Ivana     Titulek: Spojit? A proč?          10.12.2007

A příklad Berlína? Bývalí západní Němci se dodnes dívají špatně na východní. Další příklad Severní a Jižní Korea, jihokorejci si ani moc nepřejí, aby se Severní Korea připojila, došlo by tím ke snížení jejich vysoké životní úrovně. Český Těšín a Cieszyn jsou města, která jsou po všech stránkách zcela soběstačná.

Autor: GiGs     Titulek: ivana          10.12.2007

jak ktoś nie chciał żyć w swoim państwie ze swoimi, to chyba nie jest normalne!!!! Mówię tutaj o niewielkiej grupie tych ślązaków, co mają najwyrażniej jakieś kompleksy!!! a ja doufam, że miasta się połączą i będzie jak dawniej, dał nam przykład Berlin, jak zwyciężać mamy!!!

Autor: Ivana     Titulek: 20. 12. kolem půlnoci          10.12.2007

doufám, že také budeš na mostě mezi Českým Těšínem a Cieszynym.

Autor: Ivana     Titulek: Psychologický problém?          10.12.2007

Gigsi, nerozumím, že prý se nejedná, ale nakonec se jedná o narodowosc, nejsem psycholog, ale v důvodech, které uvádíš nevidím žádný psychologický problém, pouze prosazování národnosti.

Autor: GiGs     Titulek: ivana          10.12.2007

RENEGAT: odchodzi od swojego narodu, schlebia obcym, wyrzeka się go dla korzyści osobistych, oczywiście, że jest wolny wybór, ale nikt go za to nie pochwali, zwłaszcza gdy rodzi się jego państwo!!!

Autor: Ivana     Titulek: Zabawka          10.12.2007

Gigsi, vždyt´ se vzpamatuj, ty jsi určitě mladý, vzdělaný, šikovný kluk, vždyt´ jsou i jiné zabawki než témata a diskuse tohoto typu. Ti "zrádci" si stejně nedají říct. Už si připadám jak v podchodu nádraží v Českém Těšíně kde mi nabízejí brožúry "probud´te se",nechtěla bych ale tvoje důvody zlehčovat.

Autor: Ivana     Titulek: Encyklopédie Co je co          10.12.2007

renegát [Francouzština], odrodilec, odpadlík, zrádce (idejí, společenské třídy, strany, národa). Takže ti jde asi o zradu národa? Ale přece všichni jsme svobodní lidé, a můžeme se sami rozhodnout, není to už oněkud zastaralé?

Autor: GiGs     Titulek: ivana          10.12.2007

RENEGACTWO

Autor: Ivana     Titulek: Gigs a škoprtoci          09.12.2007

Tak co vlastně těm škoprtokům konkrétně vyčítáte?

Autor: GiGs     Titulek: ivana          09.12.2007

szkopyrtoctwo to raczej problem psychologiczny a nie narodowy, jak mogli występować przeciwko sobie, to nie jest inna narodowość, to inna gałąż tego samego drzewa!!

Autor: silesia     Titulek: piłkarz gigs          09.12.2007

Giggs vsítil svůj stý gól v anglické Premier League Velké mety dosáhl v sobotním zápase anglické fotbalové ligy proti Derby záložník Manchesteru United Ryan Giggs. Když ve čtyřicáté minutě dorazil do sítě střelu Cristiana Ronalda, byl to pro něj již stý gól v Premier League. „Jsem překvapen, že marketingové vedení klubu před zápasem neoznámilo, že má na svém kontě devadesát devět branek a může tak dosáhnout sté,“ hněval se po utkání trenér Manchesteru Alex Ferguson

Autor: Ivana     Titulek: Gigsovi o škoprtocích          09.12.2007

Víš, Gigsi, domnívám se, že obyvatelstvo zdejšího těšínského Slezska, škoprtlo k Praze již kolem roku 1000, později škoprtlo k Vídni, a kolem roku 1880 část zdejších Slezáků škoprtlo k Polákům, nechalo se přes kněží popolštit. Dokonce Poláci, kteří přišli z vnitrozemí přejmenovali řeku Olzu na Olsza. Asi se ti tato pravda nebude líbit. Takže to s tou svou narodowostí nepřeháněj. Tvojí biblí je asi zaolzie.org.

Autor: GiGs     Titulek: silesia          08.12.2007

i vice versa, tylko coś mi się widzi, że ty nie jesteś inna narodowości a "szkopyrtoctwo" to raczej "psychologiczny problem" a nie narodowy!!!!! A poza tym, o zwrocie zagrabionej ziemi a nie o eksterminacji, ale hola, hola, czy to nie ty rzucałeś ostatnio kamieniami w cyganów i anarchistów, zastanów się dobrze zanim coś powiesz!!!!!

Autor: silesia     Titulek: gibs          08.12.2007

zawierają wulgaryzmy (art. 3 Ustawy o języku polskim z dnia 7 października 1999r.); propagują alkohol (art. 2 (1) Ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi z dnia 26 października 1982r.); propagują środki odurzające, narkotyki (art.1 Ustawy o przeciwdziałaniu narkomanii z dnia 24 kwietnia 1997r.); obrażają osoby publiczne (art. 23 Kodeksu cywilnego); obrażają inne narodowości, religie, rasy ludzkie (art. 23 Kodeksu cywilnego oraz art. 194 - 196 Kodeksu karnego); zawierają informacje obarczające niesprawdzonymi zarzutami inne osoby (art. 23 Kodeksu cywilnego); przyczyniają się do łamania praw autorskich (Ustawa o prawie autorskim i prawach pokrewnych z dnia 4 lutego 1994r.).

Autor: jenda     Titulek: adminovi          08.12.2007

GIGsovi se už podařilo zrušit jednu diskusi na 3nec stránkách.

Autor: Tesin24     Titulek: Upozornění!!!           07.12.2007

Dal jsem jasné upozornění. Podruhé už to nebudeme tolerovat...

Autor: Ivana     Titulek: podle čeho hodnotit?          07.12.2007

To by mě tedy zajímalo, jak hodnotíte příspěvky Gigse, které jsou urážlivé pro většinu obyvatel Českého Těšína - jsme agresoři, ukradli jsme mu jeho zemi. Co s tím? Musíte mu v tom případě vysvětlovat a vysvětlovat.

Autor: Tesin24     Titulek: Upozornění!!!          07.12.2007

Chtěl bych upozornit všechny účastníky diskusní konference na to, že vložené příspěvky monitorujeme. Pokud narazíme na příspěvek obsahující urážlivý, rasový či vulgární text, okamžitě jej ze serveru smažeme. V případě podezření na spáchání trestného činu pak autora takového příspěvku není problém "vystopovat", vzhledem k tomu, že internet už dávno není anonymní místo… IP adresy jsou viditelné pouze pro administraci serveru. Děkuji za pochopení.

Autor: GiGs     Titulek: zabronione ale fajne          06.12.2007

pierdole swojum mame

Autor: Ivana     Titulek: Těšínsko          06.12.2007

http://www.muzeumct.cz/obrazy/casopis_tesinsko/clanek%202_2001.pdf Nadto česká politika neusilovala ve Slezsku o státoprávní změnu, příslušnost k českým zemím byla nepochybná.

Autor: silesia     Titulek: ornowiec          06.12.2007

tylko szmiercz nic wiyncy rzycze ci

Autor: GiGs     Titulek: Cieszyniok          06.12.2007

No jasne. Masz rację. Tylko skoro to takie oczywiste, to dlaczego są problemy??? Po latach czechizacji Zaolzia, czas już na powrót do korzeni.

Autor: Cieszyniok     Titulek: Tabliczki uliczne w C.Cieszynie          05.12.2007

Od samego początku o to chodzi, by było normalnie. Pytanie, co to znaczy. Ano znaczy, że nadszedł w końcu czas, że każdy ma prawo mieć swoje imię i nazwisko pisane w zgodzie z aktem urodzenia (czy ślubu). Zachodzi pytanie, czy możemy spolszczać czeskie nazwiska? Oni od roku 1920 sczeszczali imiona i nazwiska naszych przodków i do niedawna nasze także. Od kilku lat mamy prawo mieć w dowodzie osobistym, w paszporcie i innych czeskich dokumentach imię i nazwisko napisane w transkrypcji polskiej ze wszystkimi ą,ę,ś,ć,ź,ń,ż,ł,ż. Prawo wzajemności wymaga, by po czesku pisane były imiona i nazwiska czeskie. Chyba logiczne, prawda? Rozwiązania filologiczno-lingwistyczne? Chyba nadszedł czas by je traktować po europejsku. Życie z pewnością wymusi prawo (i obowiązek) niezmiennej pisowni imion i nazwisk we wszystkich krajach UE. Cieszyński urząd stanu cywilnego ma niemałe kłopoty, kiedy jakaś zbyt pilna czeska urzędniczka, czy czeski strażnik lub policjant "dopisze" do nazwiska Polki końcówkę -ová (np. zamiast Anna Pilch napisze Anna Pilchová). Imię i nazwisko powinno być "nieprzetłumaczalne". A to dotyczy także nazwisk czeskich na polskich tabliczkach na Zaolziu.

Autor: GiGs     Titulek: Cieszyniok          05.12.2007

Miałem na myśli rozwiązania czysto filologiczne-lingwistyczne, chyba że komuś na tym zależy by było nienormalnie!!!

Autor: Cieszyniok     Titulek: Polska pisownia czeskich nazwisk na c.cieszyńskich tabliczkach ulicznych 03.12.2007          05.12.2007

Autor: GiGs silesia/silesia 04.12.2007 NAPISAŁ: "A propos napisów i tłumaczeń, trzeba być idiotą, żeby błędnie tłumaczyć dwa braterskie języki, tak jak by był to chiński, co to za idiota je tak durnie tłumaczy, czy to sabotaż czy debil!!!" ----------------------------------------------------- Pomyśl przyjacielu GiGsie - czy racja nie jest po stronie kogoś, kto też ma głowę na karku, kto niekoniecznie musi być idiotą. Może zanim coś się napisze, to jednak warto wpierw przeczytać wyjaśnienia na ten sam temat? I pytaj, jeśli do zrozumienia kwestii potrzebne są ci dalsze szczegóły.

Autor: GiGs     Titulek: silesia/silesia          04.12.2007

patrzcie jak okupant broni się regulaminem, albo blokadą adresu IP i cenzurą, bo cóż mu pozostało!!!! STONAWĘ PAMIĘTAMY!!!! A propos napisów i tłumaczeń, trzeba być idiotą, żeby błędnie tłumaczyć dwa braterskie języki, tak jak by był to chiński, co to za idiota je tak durnie tłumaczy, czy to sabotaż czy debil!!!

Autor: Ivana     Titulek: Odsud psal          03.12.2007

078088247232.tcz.vectranet.pl Je možné, že je zdejší, ale posílal to přes nějaký automat.

Autor: Ivana     Titulek: Doporučovala bych,          03.12.2007

aby vedle jména autora byla uvedena i adresa operátora od kterého se připojuje, tak to po špatných zkušenostech s Gigsem, Czesilem a jinými zavedl admin fóra trinec.cz. Možná bychom se divili, a diskutující by si dávali větší pozor. Například Gigs se často připojoval z polské adresy vectranet.pl?

Autor: silesia     Titulek: gx          03.12.2007

Smyslem diskuze je svobodné vyjadřování a výměna názorů. Její obsah nechceme cenzurovat, ale existují jistá zákonná opatření omezující obsah příspěvků. Diskutér nesmí propagovat rasovou, národnostní, náboženskou ani jinou nesnášenlivost či diskriminaci. Vulgární jazyk, urážky, pomluvy či ponižování jednotlivce či skupin osob je nepřípustné. Diskutér nesmí vyhrožovat ani zastrašovat násilím, ať již jednotlivci či skupinám lidí. Diskutér nesmí propagovat nezákonné činnosti či jinak společnosti škodlivé aktivity.

Autor: Cieszyniok     Titulek: Polska pisownia czeskich nazwisk na c.cieszyńskich tabliczkach ulicznych          03.12.2007

Jméno a příjmeni czyli imię i nazwisko to według Rady Europy niejako "rzecz święta". Polską pisownię czeskich głosek można w nazwiskach stosować wyłącznie u nazwisk osób sprzed setek lat, np. ulica Jana Ámose Komenského może po polsku brzmieć u. Komeńskiego a to z kilku przyczyn: urodzony na Morawach Komenský pisał się Comenius a dopiero potomni nazwli go Komenským. Większość swego pracowitego życia spędził w Lesznie (PL) i z pewnością wtedy potocznie sam siebie nazywał Komeński. Podobnie jest z Kopernikiem, który swe nazwisko pisał po łacinie: Copernicus. Z tej przyczyna jemu poświęcona ulica w Trzyńcu, C.Cieszynie i innych czeskich miastach nosi czeską nazwę Koperníkova. (Polska nazwa będzie zapewne brzmiała Kopernika). Natomiast gdyby np. ulicę Bezručova nazwać po polsku "ul. Bezrucza", to większość Polaków z prawej strony Olzy mogłaby domniemywać, że był on Polakiem. Podobnie wielkiego Słowaka Štefánika w pisowni "ul. Sztefanika" przeciętny Polak z Bielska czy Cieszyna uznałby za polskiego bohatera. To samo dotyczy wszystkich wielkich Czechów i Słowaków sprzed stu czy więcej lat, których nazwiska noszą c.cieszyńskie ulice. Jeśli natomiast Polak z Warszawy nie będzie wiedział jak należy czytać czeskie litery č,š,ž... to będzie to jego problem. A może Polak z głębi Polski zainteresuje się i nauczy poprawnie czytać czeskie litery ?! Może zacznie poprawnie wymawiać nazwę swojej szkodówki, bo dziś mówi, że ma samochód marki "skoda". Konwencja ramowa o ochronie mniejszości narodowych gwarantuje w każdym członkowkim państwie osobom należącym do mniejszości narodowych(czyli np. Polakom w Republice Czeskiej) poprawną pisownię ich imion i nazwisk w języku mniejszości (a więc ze wszystkimi ę,ą,ś,ć,ź,ż,ł,ń) dlaczego władze C.Cieszyna miałyby przekręcać nazwiska czeskich, czy słowackich bohaterów na tabliczkach ulic im poświęconych? Uważam, że to byłoby co najmniej bardzo nieładnie.

Autor: gigs     Titulek: ja wiem          02.12.2007

jestem idiotem na zawsze amen

Autor: silesia     Titulek: gx          02.12.2007

Moja babiczka pochażi z Chrzanowa, jak coś ukradłem to będę musiał oddać nawet po 90 latach.

Autor: silesia     Titulek: gx          02.12.2007

Nereagujte na polského fašistu pod nickem gx ,svého času se podepisoval jako onrowiec-ONR-polská ultranacistická organizace plná různých ...fobů .A gx sám údajně pochází ze starého pruského města Tčev tak nevím co zde hledá. Pouze radikalizuje všechny diskuse kde se objeví,na www.trinec uz taky "úspěšně"zauřádoval

Autor: Ivana     Titulek: Škopyrtoci odjakživa?          01.12.2007

Obyvatelé Slezska již kolem roku 1000, a mnohem pozdějšího Těšínského knížectví rádi spolupracovali a podřizovali se Praze nebo Vídni,takže zdejší obyvatelstvo a jejich vedení jsou škopyrtoci odjakživa, ještě když se tu polsky vůbec nemluvilo?

Autor: Ivana     Titulek: Stačí mi pouze          01.12.2007

internet, tam najdeš všechno, jenom hledat.

Autor: GiGs     Titulek: ivana          01.12.2007

a ty studiowałaś w Szkopyrtokowie!!!

Autor: Ivana     Titulek: Výchova z domu?          29.11.2007

Ivana 29.11.2007 09:03 8.201.broadband3.iol.cz nechci vás podceňovat, ale Takoví mladí, jako je Gigs, Zaolziak, Bohdan Malysz, Darek Jedzok, Dariusz Branný, dále Czesil a další, vždyt´ vy jste poměrně vzdělaní, máte všeobecný přehled, jedni vystudovali v Praze, jiní na univerzitě nebo Vysoké škole báňské v Ostravě, někteří mají vysokou školu v Krakově. Jste ale názorově poznamenaní asi tou základní výchovou, a to doma, ale za to vy nemůžete, měli byste si to ale uvědomit, a povznést se.

Autor: GiGs     Titulek: tes          28.11.2007

Na Zaolziu prawie nigdy was nie było!!!! Przed Niemcami była na ziemiach zachodnich Polska Piastowska!!! a Kłodzko było na samej granicy, możemy co najwyżej dać Wam parę wiosek w Głubczyckiem w zamian za oddanie Zaolzia.

Autor: Těšíňák     Titulek: GiGS          28.11.2007

Táhni do Bialystoku, když chceš Záolší, tak nejdřív nám vrať Kladsko, Němcům Danzig a okolí a celou západní část Polska.

Autor: GiGs     Titulek: maja          27.11.2007

nie chodzi o rozumienie obu języków, chodzi po prostu o zadośćuczynienie wynikłe z czeskiej agresji na obcą ziemię w styczniu 1919 r. i cały okres czeskiej okupacji i czechizowania Zaolzia, trzeba było zgodnie z postanowieniami pomiędzy Cz.Narodni Vybor a Radą Narodową Śląska Cieszyńskiego przestrzegać umowy a nie byłoby dzisiaj problemu, poza tym należy ponosić konsekwencje czynów swoich dziadków także 90 lat po tym fakcie, a nadto obie strony są sygnatariuszami i członkami Rady Europy zobowiązującymi się do przestrzegania prawa!!!!!

Autor: Mája     Titulek: Vlastenci by se obraceli v hrobě          27.11.2007

Kde jsou Ti ČEŠI, kteří bojovali za svou vlast, kteří bránili svůj jazyk? Asi už vymřeli.... Malými ústupky to začíná,ale kde to až skončí? Jsem rodilá Těšíňačka a je mi špatně z toho, kam to spěje. Člověk přijde do obchodu a prodavačka se nezeptá,"co si přejete", ale "a co dla pani". Další polská expanze, dvojjazyčné nápisy. Zbytečně vyhozené peníze, které by se daly využít na potřebnější věci. Neboť, jak tvrdí poláci, "kto chce, zrozumie". Tudíž, když můžeme rozumět my polsky, tak oni by měli rozumět česky a pak tedy, nač dva nápisy (někdy úplně stejné). Koncem bych podotla, že bych radši někdy byla menšinou. Těm se totiž většinou vyhovuje na úkor většiny.

Autor: GiGs     Titulek: tes          26.11.2007

po siódme - nie kradnij, co nie twoje!!!!!

Autor: Těšíňák     Titulek: napisy          26.11.2007

GiGSi, máš smůlu, to nikdá nebude aby Český Těšín byl v Polsku!!! Téměř nikdo, kromě vypatlanců jako jsi ty nebo Czesil, nemá zájem být součástí Polska.

Autor: GiGs     Titulek: napisy          25.11.2007

a co to za potworki językowe, w języku polskim nie ma literki "c" z ptaszkiem, jest za to "cz"

Autor: GiGs     Titulek: napisy          25.11.2007

wreszcie sprawiedliwości historycznej staje się zadość, teraz czas na połączenie zachodniej części Cieszyna ze wschodnią i powrót do Macierzy po latach czeskiej okupacji!!!!

Autor: Karel     Titulek: jména ulic také?          25.11.2007

Franciszek -Jurajowi 2007-11-09 13:01:58 Widzisz Juraj , przy zmianie nazw ulic nikt nie pytał authtonów polskich czy zgadzają się na taką nazwę ulicy. Rozumiem ,że taka wola była ówczesnych władz, które nadawały nowe imiona ulic dawnym polskim nazwom historycznym . Tu będzie trzeba szukać kompromisów. Można powołać komisję mieszaną złożoną z historyków ludności autohtonicznej, przedstawicieli Polaków i Czechów. Nie odmawiam ci racji ,że nazwisk się nie spolszcza i odwrotnie. Ale przy ustalaniu nazw nikt nie pytał mniejszości polskiej czy taka nazwa ma być. Przejdź się spacerem po starych cmentarzach a odkryjesz prawdę o Śląsku Cieszyńskim. Proszę o wyrozumiałość.

Autor: karel     Titulek: V Karviné?          24.11.2007

1417] Karel, 24.11.2007 18:35 Budeme mít česko-polské nápisy i v Karviné? Na zasedání Rady vlády pro národnostní menšiny dne 15. 10. 2007 zmínil zástupce polské menšiny B. Walicki potřebu vytvořit výbory pro národnostní menšiny a dvojjazyčné nápisy tam, kde pro to není zákonná povinnost - například v Karviné. Jaká je tedy situace v Karviné? Podle sčítání lidu v roce 2001 tam žije 65141 obyvatel, z toho : 5546 Slováků, t. j. 8.5 %, 5250 Poláků, t, j, 8.1%. Panu Walickému jde určitě o polské nápisy. http://www.vlada.cz/scripts/detail.php? [1418] Karel, 24.11.2007 18:36 http://www.vlada.cz/scripts/detail.php?id=26274 Upřesńuji adresu.

Autor: Bea     Titulek: Dvojjazyčnost          19.11.2007

Zdá se mi poněkud divným přístup radních k této problematice. Proč jen my tady u nás máme nápisy ve dvou jazycích a hned za hranicí toto není. Proč se my tady musíme přizpůsobovat menšině a za hranicemi nemusí? Poláci z Polska se umí orientovat v českých nápisech líp, než někteří "poláci" tady u nás. Myslím, že naši radní nemají kam strkat penízky, tudiž vymysleli takovouhle pitomost. Přitom by bylo třeba opravit cesty, položit nové dlažby a udělat ve Svibici další parkoviště. Je plno jiných potřebnějších věcí, které by byly prospěšné nám občanům NAŠEHO města.

Autor: Lenka     Titulek: Divné          16.11.2007

Tak to se tedy opravdu příliš nepovedlo, s tím "č" a "í".

Autor: MARUŠKA     Titulek: DVOJJAZYČNÉ CEDULE          14.11.2007

TO JE ASI PO GOROLSKU

Autor: Honza     Titulek: Polský pravopis :-)          14.11.2007

Tak o tom "Č" a "Í" v polském jazyce silně pochybuji. Neřeknu kdyby tam bylo napsáno "Bezrucza" nebo "Havliczka", ale tohle... Připadá mi to takové srandovní :-)

Autor: Čtenář     Titulek: Pravopis          14.11.2007

Je v polském jazyce Č ?

Přidat příspěvěk

Autor:    
Titulek:    
Příspěvek:    
Opište text z obrázku:    

Diskuse byla pozastavena

Kotel


Poslední příspěvky

  • Trznice - LOAN
    Hľadáte veľmi pravý úver? Dobrou správou je tu! ! ! Ponúkame úvery v rozmedzí od 5, 000,00 dolárov na 30, 000, 000,00 dolárov v ročnej úrokovej sadzbe 2%. Pôžičky na rozvoj podnikania sú certifikované, efektívne, rýchle a dynamické spoľahlivé, spoľahlivé kontaktujte nás e-mailom: peace111loancompany@gmail.com
  • Trznice - LOAN
    Hľadáte veľmi pravý úver? Dobrou správou je tu! ! ! Ponúkame úvery v rozmedzí od 5, 000,00 dolárov na 30, 000, 000,00 dolárov v ročnej úrokovej sadzbe 2%. Pôžičky na rozvoj podnikania sú certifikované, efektívne, rýchle a dynamické spoľahlivé, spoľahlivé kontaktujte nás e-mailom: peace111loancompany@gmail.com
  • Trznice - LOAN
    Hľadáte veľmi pravý úver? Dobrou správou je tu! ! ! Ponúkame úvery v rozmedzí od 5, 000,00 dolárov na 30, 000, 000,00 dolárov v ročnej úrokovej sadzbe 2%. Pôžičky na rozvoj podnikania sú certifikované, efektívne, rýchle a dynamické spoľahlivé, spoľahlivé kontaktujte nás e-mailom: peace111loancompany@gmail.com
  • Trznice - LOAN
    Hľadáte veľmi pravý úver? Dobrou správou je tu! ! ! Ponúkame úvery v rozmedzí od 5, 000,00 dolárov na 30, 000, 000,00 dolárov v ročnej úrokovej sadzbe 2%. Pôžičky na rozvoj podnikania sú certifikované, efektívne, rýchle a dynamické spoľahlivé, spoľahlivé kontaktujte nás e-mailom: peace111loancompany@gmail.com
  • Trznice - LOAN
    Hľadáte veľmi pravý úver? Dobrou správou je tu! ! ! Ponúkame úvery v rozmedzí od 5, 000,00 dolárov na 30, 000, 000,00 dolárov v ročnej úrokovej sadzbe 2%. Pôžičky na rozvoj podnikania sú certifikované, efektívne, rýchle a dynamické spoľahlivé, spoľahlivé kontaktujte nás e-mailom: peace111loancompany@gmail.com

Děje se v okolí

Aktuálně  -  Restaurace  -  Obědy  -  Katalog firem  -  Akční zboží  -  Akce, slevy  -  Diskuse  -  Program  -  Inzerce  -  Ankety  -  Fotogalerie  -  Reality  -  Kontakty
Nápověda  -  Přidat firmu do katalogu firem  -   info@tesin24.cz

Tesin24.cz, regionální informační server.

Spime-zdravě.cz | www.vipc.cz | Hromosvody pro Slezsko | PC SERVIS | www.lysahora.cz | Nábytek z masívu | Sádrokartony | Prostěradla a povlečení | Luxusní italská móda